Εισαγγελική
παρέμβαση για τις μαθητικές καταλήψεις είχαμε τις προηγούμενες μέρες στη
Καρδίτσα με επιλεκτικές και στοχευμένες κλήσεις γονέων μαθητών του υπό κατάληψη
2ου Γυμνασίου. Αξιοποιώντας καταγγελίες γνωστών-αγνώστων «αγανακτισμένων
γονέων», εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς μαθητών κλήθηκαν σε μια «άτυπη συζήτηση»
με την εισαγγελέα όπου απειλήθηκαν με ποινικές διώξεις. Ανασύροντας το σύνολο
σχεδόν της ποινικής νομοθεσίας η εισαγγελέας κάλεσε τους μεν εκπαιδευτικούς «να
συμβουλέψουν» τους μαθητές για τους κινδύνους και τις συνέπειες που θα έχουν αν
συνεχιστούν οι καταλήψεις, τους δε γονείς «να αποτρέψουν» τα παιδιά τους από «έκνομες»
ενέργειες για να μην διωχθούν και οι ίδιοι για παραμέληση ανηλίκων. Ο στόχος
εμφανής: εκφοβισμός και τρομοκράτηση γονέων-μαθητών-καθηγητών για να σπάσουν οι
καταλήψεις.
Η προσπάθεια
τρομοκράτησης έπεσε στο κενό. Η εισαγγελική παρέμβαση έφερε τα αντίθετα
αποτελέσματα. Πείσμωσε τους μαθητές και αντί να σπάσουν οι καταλήψεις,
επεκτάθηκαν και σε νέα σχολεία. Γονείς και εκπαιδευτικοί αντέδρασαν στην
εισαγγελική παρέμβαση, απέκρουσαν τις εισαγγελικές απειλές και υπερασπίστηκαν
τα παιδιά και μαθητές τους όπως και τη σχολική κοινότητα. Μια σχολική κοινότητα
που με τη συμπαράταξη και τον κοινό μέτωπο μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, κόντρα
στον αυταρχισμό, στις απειλές, την τρομοκρατία, την ποινικοποίηση και την
καταστολή των κινητοποιήσεων, δυναμώνοντας τους κοινούς αγώνες ενάντια στην αντιεκπαιδευτική
πολιτική, μπορεί να βρει και να δώσει τις δικές της απαντήσεις στα προβλήματα
που γεννά στην εκπαίδευση η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και των μνημονίων.
Παρακάτω οι
ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Καρδίτσας και του ΣΥΡΙΖΑ:
Την Τετάρτη, 11-11-2015, γονείς μαθητών
σχολείου της πόλης, που τελούσε υπό κατάληψη, κλήθηκαν επιλεκτικά από την
εισαγγελέα, για να δώσουν εξηγήσεις, σχετικά με την κατάληψη του σχολείου τους.
Με αφορμή αυτή την εισαγγελική
παρέμβαση, ως ΕΛΜΕ εκφράζουμε:
1) την ανησυχία αλλά
και την απορία μας σχετικά με τα κριτήρια και τις διαδικασίες με τα οποία
«επιλέχτηκαν» οι συγκεκριμένοι γονείς, τα οποία παραμένουν άγνωστα. Όμως στους
εκπαιδευτικούς και στους μαθητές μας είναι πολύ γνωστές οι άσχημες συνέπειες
που έχουν αυτές οι επιλεκτικές και εν πολλοίς μεροληπτικές κινήσεις των
δικαστικών και αστυνομικών αρχών, τόσο στη σχολική κοινότητα, στην ψυχολογία
των μαθητών, καθώς και στο κλίμα της σχολικής ζωής.
2) την πλήρη αντίθεσή
μας απέναντι σε τέτοιες ενέργειες. Καταδικάζουμε δε με τον πλέον κατηγορηματικό
τρόπο κάθε απόπειρα ποινικοποίησης, στοχοποίησης και στιγματισμού μαθητών για
τη δράση τους, μέσα απ’ τα δημοκρατικά εκλεγμένα συλλογικά τους όργανα. Οι
μαθητές αποτελούν τμήμα του εκπαιδευτικού κινήματος. Είναι αυτόνομος, ζωντανός
χώρος που με τις δικές του δημοκρατικές-συλλογικές διαδικασίες. επιλέγει τις
μορφές του αγώνα. Το ίδιο το μαθητικό κίνημα είναι και αυτό που θα πρέπει να
κρίνει, να εκτιμήσει και να πάρει σοβαρά υπόψη του τα φαινόμενα εκφυλισμού που
ενδέχεται να προκύψουν. Εδώ ο διάλογος, η συζήτηση και η διαπαιδαγώγηση από
γονείς και εκπαιδευτικούς είναι η διέξοδος. Η καταστολή με απειλές και αυθαιρεσίες
από εκείνους που αποφασίζουν να «πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους» φέρνουν
πάντα τα αντίθετα αποτελέσματα. Δηλώνουμε την έντονη αντίθεσή μας στην ανάμιξη
δικαστικών και αστυνομίας στη σχολική ζωή και δράση, αφού η Σχολική Κοινότητα
έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι διαθέτει τη θέληση, τους θεσμούς και τον τρόπο
να διαχειρίζεται από μόνη της και επιτυχώς τα ζητήματα και τις υποθέσεις της.
Σ΄ αυτά τα πλαίσια κινείται και η δήλωση του Υπουργού Παιδείας για την
κατάργηση των μαθητοδικείων.
3) Αποτελεί χρέος μας
να προστατεύουμε τους μαθητές μας από τις απειλές και τις απόπειρες
τρομοκράτησης, καθώς και να διαφυλάττουμε τις γέφυρες διαλόγου και δημοκρατικού
ήθους, ως τις θεμελιώδεις προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Η
«ενοχοποίηση» των μαθητών για την κατάσταση στην Παιδεία, είναι δώρο προς
αυτούς που είναι οι βασικοί υπεύθυνοι για τα χρόνια προβλήματα των σχολείων.
Το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Ανακοίνωση
του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας
Προκαλεί απορία και ανησυχία το γεγονός
ότι ορισμένοι γονείς επιχειρούν να εμπλέξουν τις εισαγγελικές αρχές στο θέμα
των συνεχιζόμενων καταλήψεων σχολείων της πόλης και του νομού με τη στοχοποίηση
μαθητών και την προσπάθεια ποινικοποίησης των κινητοποιήσεων τους.
Θεωρούμε παρακινδυνευμένες τέτοιες
ενέργειες που μπορούν να επιφέρουν τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα
αποτελέσματα.
Το θέμα που έχει προκύψει μπορεί και
πρέπει να επιλυθεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας και μόνο.
Εκπαιδευτικοί μαθητές, γονείς και οι αρμόδιοι σε πνεύμα διαλόγου είναι ανάγκη
να επιληφθούν του θέματος, με στόχο πάντα την υπεράσπιση και την προστασία του
δημόσιου σχολείου.
Όλοι πρέπει να αντιληφθούν ότι
ενέργειες μεμονωμένες και ευκαιριακές οδηγούν αντικειμενικά στην υπονόμευση και
απαξίωση του δημόσιου σχολείου που στα λόγια ενδιαφέρονται δήθεν για τη στήριξη
του.
Νηφαλιότητα, διάλογος και συνεργασία
είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την επίλυση των όποιων προβλημάτων και
είναι πολλά, αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση, ως αποτέλεσμα της εγκατάλειψης
, της συρρίκνωσης και απαξίωσης της από τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν τα
προηγούμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου