Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα απόψεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα απόψεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Όχι στην πολιτική που καταργεί-συγχωνεύει-υποβιβάζει τη ζωή μας

Σε νέο κύμα καταργήσεων-συγχωνεύσεων-υποβιβασμών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων προχωρά το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση σύμφωνα με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (
ΕΔΩ). Πάνω από 250 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία καταργούνται, συγχωνεύονται και υποβιβάζονται στο νέο σχολικό έτος 2026-2027. Στην Καρδίτσα, σε Φανάρι, Δρακότρυπα, Βατσουνιά, Μεσενικόλα, Αργύρι κ.α. καταργούνται 7 Νηπιαγωγεία και 3 Δημοτικά, Νηπιαγωγεία συγχωνεύονται (από 4 σε 2) και σε άλλα 5 Νηπιαγωγεία και Δημοτικά μειώνονται οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών (υποβιβάζονται).

Τα τωρινά λουκέτα είναι συνέχεια προηγούμενων (ΕΔΩ). Χρόνο με το χρόνο έχουμε μείωση σχολικών μονάδων, κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, ταλαιπωρία και μετακινήσεις μαθητών, οικογένειες που εγκαταλείπουν τα χωριά τους και αναγκάζονται σε εσωτερική μετανάστευση, χωριά που ερημώνουν και μαραζώνουν, ολόκληρους νομούς που αποψιλώνονται από δομές υγείας, από δομές εκπαίδευσης κλπ και οδηγούνται σε δημογραφική κατάρρευση, εγκατάλειψη και περιθωριοποίηση... Και από την άλλη μαθητές που στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα, εκπαιδευτικούς-λάστιχο που τρέχουν από σχολείο σε σχολείο, υπονόμευση του δικαιώματος στη μόρφωση σε σχολεία με περισσότερους μαθητές σε κάθε τμήμα και λιγότερους εκπαιδευτικούς.

Για άλλη μια φορά θα ακούσουμε για δημογραφική κρίση, για την υπογεννητικότητα που ούτε λίγο-ούτε πολύ παρουσιάζεται σαν φυσικό φαινόμενο, ακόμα και για την γυναικεία χειραφέτηση που τάχα ευθύνεται για την υπογεννητικότητα (!). Κυβέρνηση και συστημικά ΜΜΕ συγκαλύπτουν τις πραγματικές κοινωνικές και οικονομικές αιτίες. Την αντεργατική πολιτική κυβέρνησης και κεφαλαίου, την εργασιακή βαρβαρότητα, την εργασιακή ανασφάλεια με το αδιάκοπο κυνήγι του μεροκάματου αλλά και το

Τρίτη 26 Μαΐου 2026

Κυκλοφορεί η ΑντίΘΕΣΗ #23

Απέναντι στις κατακλυσμιαίες εξελίξεις, οι λαοί, ενώ δείχνουν ότι έχουν και τη διάθεση να υπερασπιστούν αγωνιστικά τα στοιχειώδη τους δικαιώματα, δεν έχουν εκείνο το επίπεδο συγκρότησης που απαιτεί η αντιμετώπιση ενός αδίστακτου αντιπάλου.

Είναι πολλοί οι λόγοι γι΄ αυτό, με καθοριστικότερο την υποχώρηση του κομμουνιστικού κινήματος, που έχει συνέπεια την επικράτηση λανθασμένων, ως και αντιδραστικών, απόψεων στο κίνημα, που προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στο σύστημα κάνοντας ακίνδυνο τον μόνο αντίπαλο που πραγματικά φοβάται.

Στην αντιπαράθεση με τέτοιες απόψεις και στην αναγκαία συζήτηση για την πραγματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται τόσο ο αντίπαλος, όσο και οι λαοί, επιχειρεί για άλλη μια φορά να συμβάλλει η Αντίθεση με το τεύχος 23, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω κείμενα:

Ρέα Γραμματά: Παλαιστίνη: Πολύτιμα διδάγματα για την αντιιμπεριαλιστική πάλη – Με αναφορά στις θέσεις του κομμουνιστικού κινήματος

Όλγα Πετρούλια: Μπροστά στην ανάγκη ταξικής ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος κάθε εργαζόμενος είναι κομμάτι της απάντησης

Βασίλης Σαμαράς: Στρατηγική Ασφάλειας των ΗΠΑ και ανασφάλειας των λαών

Τάσος Σαπουνάς: Η άνοδος του «δράκου». Μεγέθη, δυνατότητες και προβλήματα του κινέζικου ιμπεριαλισμού

Κώστας Καψάλης: Τεχνητή Νοημοσύνη: Μια κριτική προσέγγιση ορισμένων απόψεων

Δημήτρης Μάνος: «Η συγκρότηση της αγγλικής εργατικής τάξης» του Ε.P. Thompson. Σκέψεις και

Παρασκευή 22 Μαΐου 2026

Στη λεηλασία της φύσης και του λαού, μόνο ανάχωμα οι αγώνες

Δόθηκε στη δημοσιότητα (20/5) και για 35 ημέρες θα είναι σε δημόσια διαβούλευση το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Το νέο ΕΧΠ-ΑΠΕ  κάθε άλλο παρά βάζει “stop” στα αιολικά πάρκα, όπως μας λένε κυβέρνηση και συστημικά ΜΜΕ. Τα όσα αναμασά η κυβερνητική προπαγάνδα για  “βιώσιμη ανάπτυξη”, “προστασία του περιβάλλοντος” και “φρένο στα αιολικά πάρκα” λέγονται μόνο και μόνο για επικοινωνιακούς λόγους και κυρίως για να καταλαγιάσουν οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες. 
Σύμφωνα με την Ανακοίνωση του ΥΠΕΝ (παρ.10) το νέο ΕΧΠ-ΑΠΕ δεν ισχύει για όσα έργα ΑΠΕ έχουν ήδη Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και για όσα έχουν υποβάλλει μέχρι 20/5/26 πλήρη φάκελο για αδειοδότηση. Δηλαδή κανένα “stop” και κανένα “φρένο” δεν μπαίνει σε έργα ΑΠΕ που ήδη λειτουργούν ή έργα που ήδη έχουν αδειοδοτηθεί. Μιλάμε για έργα που συνολικά ξεπερνούν τα 50 GW, δηλαδή καλύπτουν  πάνω από οκτώ φορές (!) τη μέση ετήσια κατανάλωση της χώρας, που κυμαίνεται στα 5,5 έως 6 GW! Για την Καρδίτσα, εκτός από το αιολικό της ΔΕΗ που ήδη λειτουργεί στον Τύμπανο (με 8 ανεμογεννήτριες), μιλάμε για ακόμα 9 αιολικά «πάρκα» με συνολικά 43 ανεμογεννήτριες που

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2026

μουσικοπολιτική εκδήλωση για τα 1000 φύλλα/44 χρόνια έκδοσης της εφημερίδας Προλεταριακή Σημαία

Με επιτυχία και με ικανοποιητική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 15/2 στο καφέ ΟΔΟΣ ΟΝΕΙΡΩΝ, η μουσικοπολιτική εκδήλωση με αφορμή τα 1000 φύλλα/44 χρόνια έκδοσης της εφημερίδας Προλεταριακή Σημαία.

Στην εισηγητική ομιλία έγινε μια σύντομη αναφορά σ’ αυτή την πολύχρονη εκδοτική προσπάθεια. Από το πρώτο φύλλο της Προλεταριακής Σημαίας που εκδόθηκε μέσα στη χούντα, σε συνθήκες παρανομίας, στο μακρινό 1968 μέχρι τις αρχές του 1971 (πρώτη περίοδος). Την επανεκκίνηση/επανέκδοση της εφημερίδας το 1976,  μετά τη πτώση της χούντας και μετά  το ιδρυτικό συνέδριο του ΚΚΕ(μ-λ), που συνεχίστηκε μέχρι το 1981 (δεύτερη περίοδος). Και στη συνέχεια, τα 1000 φύλλα/44 χρόνια της τρίτης περιόδου έκδοσης, δηλαδή μετά τη συνδιάσκεψη ανασυγκρότησης του 1982 μέχρι και σήμερα.

Όλα αυτές τις δεκαετίες η Προλεταριακή Σημαία ως εφημερίδα του ΚΚΕ(μ-λ), είχε σημαντική συμβολή στην προσπάθεια ανασυγκρότησης του κομμουνιστικού κινήματος. Μια προσπάθεια σίγουρα με πολλά κενά, πολλές αδυναμίες, πολλά πισωγυρίσματα αλλά με μια τελική αποτίμηση σίγουρα θετική. Μια έκδοση χωρίς επαγγελματίες δημοσιογράφους και συντάκτες. Χωρίς χρηματοδότηση από κράτος, από ινστιτούτα, από ΜΚΟ και από διάφορα ΕΣΠΑ. Χωρίς «έμμεση» χρηματοδότηση από κρατικές διαφημίσεις, «λίστες Πέτσα» κ.α. Πάντα με οδηγό το

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026

Επτά χρόνια μετά...

του Κωστή Αλεξίου
Κι ο Στέφος ήταν παντός καιρού... παρουσιαστικό άλλης εποχής. Τιράντες, καπέλο, καμπαρντίνα και στα βαριά κρύα, ρούσικο καπέλο. Κι ήταν και παντός συνθηκών. Μια ζωή στρατευμένος στην πιο ευγενική και ταυτόχρονα σκληρότατη μάχη εναντίον των εχθρών της Ανθρωπότητας. Τους καπιταλιστές-ιμπεριαλιστές. Αχώριστος Σύντροφος του Κομμουνιστή Ηλία Καμαρέτσου, απ' τα εφηβικά χρόνια, σμιλεύτηκε στην μεγάλη υπόθεση του Κομμουνιστικού κινήματος, αναμετρήθηκε όχι μόνο με τις εξωτερικές ιστορικές συγκρούσεις, αλλά και με τις εσωτερικές θύελλες του ρεβιζιονισμού, της διάλυσης και του τέλους της Ιστορίας, που μάχονταν λυσσαλέα οι αστοί κι οι ακόλουθοι τους. Η νιότη του κόσμου όμως είναι μεγάλο πανανθρώπινο κουσούρι. Ο Στέφος με την πορεία ζωής και δράσης το χε κατακτήσει. Κι όχι ατομικά. Συλλογικά, ταξικά, κομματικά μες στό ασταμάτητο καμίνι του Αγώνα. Συνδέθηκε με τους νέους και νέες γιατί παρόλο τα χρόνια του ήταν κι ο ίδιος νέος. Παλιάς κοπής αλλά νέας αφετηρίας. Πιστός στην αντίληψη των Μαοϊκών, πως για να κτιστεί το νέο πρέπει να

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025

μαζικός ταξικός φραγμός με χιλιάδες διαγραφές φοιτητών

φοιτητές/-τριες διαγράφονται αυτόματα στις 31/12/2025 από τα δημόσια πανεπιστήμια, σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη.  11.000 υπολογίζονται οι διαγραφές για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενώ 1.164 διαγραφές ανακοινώθηκαν ήδη για σχολές της Καρδίτσας και... η λίστα συνεχίζεται!

Χιλιάδες μαζικές διαγραφές που – καθόλου τυχαία – ανακοινώνονται  μέσα στις γιορτές, με κλειστές σχολές, για να μην υπάρξουν φοιτητικές αντιδράσεις.  Χιλιάδες φοιτητές/-τριες πετάγονται εκτός σπουδών με πρόσχημα την υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης (ν+2 ή ν+3).

Δεν πείθουν τα αφηγήματα της κυβέρνησης για «αιώνιους» και «τεμπέληδες» φοιτητές αφού στις λίστες με τις διαγραφές περιλαμβάνονται και εισαχθέντες του 2017 (!) την ίδια στιγμή που μεγάλο κομμάτι φοιτητών/-τριών (έρευνες μιλούν και για το 47%) αναγκάζονται να δουλεύουν από τα πρώτα κιόλας έτη για να τα βγάλουν πέρα με τις σπουδές τους.  Ούτε πείθει το αφήγημα ότι τάχα κοστίζουν οι

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

ατζέντα 2026

Κυκλοφόρησε η ατζέντα τσέπης του “Εκτός των Τειχών” για το 2026!

Με αναφορές σε έργα τέχνης – μουσική, ζωγραφική, κινηματογράφος, θέατρο, κόμικ, χορός, λογοτεχνία, φωτογραφία, χαρακτική, ποίηση, γλυπτική, θέατρο σκιών – που επηρεάστηκαν και επηρέασαν τους λαούς και τους αγώνες τους.

Μία συνομιλία της τέχνης, παλαιότερης και σύγχρονης, με τα βάσανα των καταπιεσμένων, αλλά και με την προοπτική των λαών του κόσμου που ονειρεύονται και παλεύουν για μια καλύτερη ζωή.

Στέκι ΧΩΡΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Μία ατζέντα, για να μας υπενθυμίζει, στην κατά τ’ άλλα σκληρή και βάναυση καθημερινότητά μας, τις φωτεινές στιγμές της ιστορίας των “από κάτω”. Που μπορούν να δείξουν το δρόμο για το μόνο δίκαιο μέλλον της ανθρωπότητας.





Στέκι ΧΩΡΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Διάθεση:

ΑΘΗΝΑ: Βιβλιοκαφέ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

ΑΘΗΝΑ: Στέκι ΑΠΕΝΑΝΤΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Στέκι ΣΦΕΝΤΟΝΑ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ: ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΤΕΚΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΞΑΝΘΗ: Στέκι ΡΩΓΜΗ
ΠΑΤΡΑ: Στέκι ΑΝΑΣΤΡΟΦΑ
ΚΑΡΔΙΤΣΑ: Στέκι ΧΩΡΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

21 δευτερόλεπτα και 36 λέξεις

21 δευτερόλεπτα και 36 λέξεις αφιέρωσε όλο και όλο στους αγρότες ο Αλέξης Τρίπρας στην ομιλία του στο ΠΑΛΛΑΣ για την παρουσίαση του βιβλίου του ΙΘΑΚΗ. Σε μια ομιλία που κράτησε σχεδόν μία ώρα και σ’ ένα κείμενο χιλιάδων λέξεων, για τους αγρότες ο Τσίπρας δεν βρήκε να πει παραπάνω από 36 λέξεις σε μόλις 21 δευτερόλεπτα (ΕΔΩ)! Και απ’ όλα τα προβλήματα της αγροτιάς βρήκε να πει μόνο για τις φεράρι και τα τζόκερ! Δεν ακούσαμε λέξη για την πολιτική της ΚΑΠ και της ΕΕ που φτωχοποιεί και ξεκληρίζει τους φτωχομεσαίους αγρότες. Λέξη για τη συρρίκνωση του πρωτογενή τομέα, για τη μείωση του αγροτικού πληθυσμού, για τη φτώχεια και την εγκατάλειψη της περιφέρειας, την ερήμωση των χωριών, τη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση της γης και της παραγωγής στα χέρια λίγων μεγαλοαγροτών-μεγαλοεπιχειρηματιών και σε μεγάλα επενδυτικά funds και επιχειρηματικούς ομίλους του αγροτοδιατροφικού τομέα. Λέξη δεν βρήκε να πει για το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που επιβλήθηκε από τους ιμπεριαλιστές της ΕΕ, μέσω της ΚΑΠ και από τις ντόπιες κυβερνήσεις του «ευρωμονόδρομου» που βάθυναν τη διατροφική εξάρτηση και μετέτρεψαν τη χώρα από παραγωγό/εξαγωγέα σε χώρα καταναλωτή/εισαγωγέα αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων. Αλλά και τι να μας πει άλλωστε, αφού την ίδια πολιτική υπηρέτησε και ο ίδιος και το κόμμα του. Και αυτήν την ίδια αντιλαϊκή και αντιαγροτική πολιτική υπηρετεί και σήμερα με τους όρκους πίστης του στην ΕΕ, με τα rebranding και τους «δημοκρατικούς καπιταλισμούς» του…
Σ.Κ.

  

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025

Βιοπαλαιστές αγροτοκτηνοτρόφοι: Στον δρόμο για την ανατροπή της αντιαγροτικής πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΚΑΠ

Εγκρίθηκε τελικά από την ΕΕ το ελληνικό Action Plan 2 για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως μας ενημέρωσαν με απανωτές ανακοινώσεις, συνεντεύξεις και δελτία τύπου οι Τσιάρας και Χατζηδάκης εκ μέρους της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ και έτσι, σύμφωνα πάντα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, από τέλη Νοέμβρη-αρχές Δεκέμβρη «ξεκλειδώνουν» επιτέλους οι πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων, με πρώτη την πληρωμή της βασικής ενίσχυσης του 2025 (προκαταβολή) που είναι και το μεγαλύτερο μέρος από αυτά που ΕΕ και κυβέρνηση χρωστάνε στους αγρότες. Μόνο που και αυτή η προκαταβολή της βασικής ενίσχυσης προβλέπεται κουτσουρεμένη, αφού από τα 476 εκατ. πέρσι, φέτος θα καταβληθούν μόνο 363 εκατ. ενώ 44.343 αγρότες θα εξαιρεθούν της πληρωμής «λόγω ελέγχων», όπως ανακοίνωσαν Τσιάρας και Χατζηδάκης σε κοινή τους συνέντευξη (27/11). Οι δυο τους θριαμβολογούν και αλληλοσυγχαίρονται γιατί «κατάφεραν» να φτάσουμε στον Δεκέμβρη, παραμονές γιορτών, για να γίνουν πληρωμές που άλλοτε γίνονταν από τα μέσα Οκτώβρη! Θριαμβολογούν για τα 363 εκατ. που άρχισαν να μοιράζονται, όταν αυτά που οφείλονται στους αγρότες είναι πάνω από 3,7 δισ. Εκατοντάδες εκατομμύρια λείπουν από τις τσέπες

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

πρωτεία

μείωση των σχολικών μονάδων και 20% μείωση των μαθητών είχαμε στην Καρδίτσα την τελευταία 10ετία σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής 16/11.
Η Καρδίτσα κατέχει τα πρωτεία! Έχει τη μεγαλύτερη μείωση και για την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και για το σύνολο της χώρας (!) αφού η μείωση που έχει σε σχολεία και μαθητές είναι σχεδόν 5 φορές μεγαλύτερη από το μέσο όρο της χώρας (σε σύνολο χώρας, η μείωση των σχολικών μονάδων είναι 7% και η μείωση των μαθητών 5%).
εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ (16/11/25)
Και αυτή η κατρακύλα δεν σταματάει εδώ αφού κάθε χρόνο ανακοινώνονται νέες συγχωνεύσεις και νέα κλεισίματα σχολικών μονάδων, όπως πρόσφατα αυτές για Μεσενικόλα, Φανάρι, Αργύρι, Καππαδοκικό, Φίλια, Δρακότρυπα. Βατσουνιά, Καλλίθηρο, Αρτεσιανό, Μητρόπολη κ.α. (
ΕΔΩ).
Δεν είναι γενικά και αόριστα η «υπογεννητικότητα» όπως μας λέει η κυβέρνηση και τα συστημικά παπαγαλάκια. Πρώτα και κύρια είναι η πολιτική της κυβέρνησης και των κομμάτων του κεφαλαίου. Μια πολιτική που φτωχοποιεί το λαό και ρημάζει την περιφέρεια και τη χώρα. Μια πολιτική που στερεί το μέλλον από τη νέα γενιά. Μια πολιτική που δεν ιεραρχεί τις

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

κυκλοφόρησε το νέο Έναυσμα / τεύχος#64

◾ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Η νεολαία αυτού του κόσμου αναζητά έναν άλλο να τη χωρά (Σελ. 11-14)

◾ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Διαγραφές: Προχώρημα της επίθεσης -  Η απάντησή μας (Σελ. 4-5)

Διώξεις εκπαιδευτικών (Σελ. 6)

Εθνικό απολυτήριο (Σελ. 7)

Φοιτητικά κινήματα: Συνεντεύξεις (Σελ. 8-10)

Αναζήτηση "δεύτερου πυλώνα" (σελ. 15)

Εξαγορά ΕΛΒΟ - Εξοπλιστικά προγράμματα (σελ.16)

Παλαιστίνη: Τι σημαίνει "Λευτεριά στην Παλαιστίνη"; (Σελ. 17)

Παλαιστίνη: Ποιά είναι η πραγματική αλληλεγγύη; (Σελ. 18)

Πολυτεχνείο: Φοιτητικοί Σύλλογοι - Όργανα πάλης (Σελ. 19)

◾ΣΤΗΛΕΣ

Ιστορία: Η εκπαίδευση στη ΜΠΠΕ (Σελ. 20)

Κοινωνία: Δηλώσεις Δένδια για τη στράτευση (σελ. 21)

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

7 Νοέμβρη

Στο σκυλολόγι του Τσάρου:
«Κάτου τα χέρια! Ξεκουμπιστείτε!»
θα πει η δυνατή φωνή του βούκινου
δοξάζοντας τη λευτεριά.

Θα γκρεμίσουμε τις φυλακές,
Η δίκαιη βροντή βροντάει.
Οδηγεί τους αγωνιστάδες.
Βασανιστήρια, Οχράνα,
κνούτο, κρεμάλα, κάτου!
 
Ξαμολύσου μάχη των λεύτερων ανθρώπων!
Θάνατος στους τυράννους!
(…)
Ας τσακίσουμε τη σκλαβιά,
τη ντροπή της σκλαβιάς!
Ω Ελευθερία, δώσε μας
τη γη και την ανεξαρτησία!»


108 χρόνια από τη Μεγάλη Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση σήμερα (7 Νοέμβρη 1917 / 25 Οκτώβρη με το παλιό ημερολόγιο). Τιμώντας την επέτειο αναδημοσιεύουμε απόσπασμα από το μοναδικό ποίημα που έγραψε ο Λένιν, χειρόγραφο του οποίου βρίσκεται στη συλλογή των αυτογράφων του Λένιν που έχει καταρτίσει ο Γρηγόρης Αλεξίνσκι και αποσπάσματά του δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ της 7 Νοέμβρη 1946, σε μετάφραση του Κώστα Βάρναλη.

Και για όσους αποζητούν αποτιμήσεις, θα αρκεστούμε ξανά στον Λένιν: "Εμείς αρχίσαμε αυτό το έργο. Πότε ακριβώς, σε πόσο χρονικό διάστημα, οι προλετάριοι ποιανού έθνους θα αποτελειώσουν το έργο αυτό δεν είναι το ουσιαστικό ζήτημα. Το ουσιαστικό είναι ότι ο πάγος έσπασε, ο δρόμος άνοιξε, ότι ο δρόμος χαράχτηκε"

Δείτε ΕΔΩ παλιότερες αναφορές του blog στην επέτειο της Μεγάλης Οκτωβριανής Σοσιαλιστικής Επανάστασης.

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Απορίες...

Φοιτητές-μαθητές-γονείς, γιατί διαδηλώνουμε σήμερα Πέμπτη 6/11; Ποια είναι τα επίδικα; Ποιες είναι οι αιχμές πάλης; Ποια είναι τα μέτωπα πάλης; Διαβάζοντας κάποιος τις ανακοινώσεις-καλέσματα για την αυριανή κινητοποίηση (ένωση συλλόγων γονέων, σύλλογος φοιτητών Κτηνιατρικής, σύλλογος γυναικών) – πέρα από το copy paste – του δημιουργείται εύλογα η απορία: Τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε σήμερα να αντιπαλέψουμε μαθητές/φοιτητές/εκπαιδευτικοί/γονείς είναι η αντισεισμική θωράκιση των σχολείων, η πυρασφάλεια, οι αύλιοι χώροι, οι φωτισμοί, οι κακοσυντηρημένες αίθουσες;  Αυτά είναι τα επίδικα και τα επείγοντα που καλείται σήμερα ο εκπαιδευτικός κόσμος και συνακόλουθα οι γονείς και ο λαός να αναδείξουν και να παλέψουν; To πρωτεύον, το κυρίαρχο και το ουσιαστικό που θέτει η σημερινή πραγματικότητα και η

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

«Φεγγάρι της συγκομιδής»

Η υπερπανσέληνος του Οκτώβρη. «Το διάδημα του φεγγαριού στο μέτωπο της νύχτας» που λέει ο ποιητής. Η μεγαλύτερη και πιο φωτεινή πανσέληνος του έτους που μας χάρισε μαγευτικές εικόνες αυτά τα βράδια του Οκτώβρη. Που οι αγρότες παλιά το λέγαν και «φεγγάρι της συγκομιδής» γιατί φώτιζε τα χωράφια και μπορούσε να συνεχιστεί η συγκομιδή των αγροτικών προϊόντων και μετά το ηλιοβασίλεμα… Μόνο που φέτος για το βαμβάκι η συγκομιδή φέρνει «μαύρα μαντάτα». Η τιμή κατρακύλησε στα 0,48 €/kg (κάτω από 0,40 €/
kg στο χωράφι) όταν πέρυσι τέτοια περίοδο ήταν στα 0,56 €/kg (ΕΔΩ και ΕΔΩ). Για άλλη μια χρονιά οι βαμβακοπαραγωγοί μετράνε χασούρα.

Χρόνο με το χρόνο το αγροτικό εισόδημα μειώνεται, οι βιοπαλαιστές αγρότες φτωχοποιούνται, η αγροτική παραγωγή γίνεται ασύμφορη. Δυναμικές καλλιέργειες που παλιότερα άφηναν ένα εισόδημα στον παραγωγό, σιγά-σιγά εγκαταλείπονται. Μόνο φέτος στην Καρδίτσα είχαμε μείωση στη βαμβακοκαλλιέργεια  σχεδόν 30%  (από περίπου 370.000 στρέμματα το 2024, φέτος καλλιεργήθηκαν μόνο 260.000 στρέμματα). Τα ίδια και στο καλαμπόκι που τα στρέμματα μειώθηκαν πάνω από 30% (ΕΔΩ). Χιλιάδες στρέμματα μένουν ακαλλιέργητα, τα καμποχώρια ερημώνουν, η φτωχή και μεσαία αγροτιά ξεκληρίζεται… Από πέρυσι μέχρι φέτος, υπολογίζονται πάνω από 70.000 τα στρέμματα που εγκαταλείφθηκαν ακαλλιέργητα στο νομό Καρδίτσας... Και από την άλλη, συγκεντροποίηση της γης και της παραγωγής στα χέρια λίγων μεγαλοαγροτών-νεοτσιφλικάδων...
Άσχημα τα μαντάτα δεν είναι μόνο με τις τιμές. Είναι και για το κόστος παραγωγής, όπου λιπάσματα, ζωοτροφές κλπ αυξήθηκαν πάνω από 30% τα τελευταία χρόνια, ροκανίζοντας ακόμα περισσότερο το

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025

Η καρδιά των λαών χτυπάει στην Παλαιστίνη! Τα ξεσπάσματα οργής χρειάζονται οργάνωση και προοπτική!

Η καρδιά των λαών χτυπάει στην 


Ολόκληρος ο κόσμος παρακολούθησε με κομμένη την ανάσα τις σκηνές από την πειρατική επιδρομή των σιωναζί στα πλοιάρια του στολίσκου που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στην πολιορκημένη και καταματωμένη λωρίδα της Γάζας. Χιλιάδες βγήκαν στους δρόμους για να καταγγείλουν ένα ακόμη έγκλημα του κράτους-δολοφόνου του Ισραήλ, που είναι ένα μικρό μόνο τμήμα των αναρίθμητων εγκλημάτων που διαπράττει καθημερινά σε βάρος του περήφανου και ηρωικού λαού της Παλαιστίνης και των λαών της περιοχής.

Η άθλια στάση της κυβέρνησης της ΝΔ, που έφτασε μέχρι και στην ελεεινότητα του να παρέχει άλλοθι -από κοινού με την ακροδεξιά πρωθυπουργό της Ιταλίας, Μελόνι- στο προδιαγραφόμενο χτύπημα του στολίσκου, χωρίς να ψελλίσει έστω και μια φραστική καταδίκη για την απαγωγή πολιτών «της» σε διεθνή ύδατα, δεν ήταν παρά συνέχεια της διαρκούς υπόκλισής της στις εντολές των ιμπεριαλιστικών αφεντικών της στις ΗΠΑ και της πολιτικής της απαρέγκλιτης υπηρέτησης της «στρατηγικής σχέσης» με το κράτος των σιωνιστών, την οποία δεν έπαψε στιγμή να εκθειάζει. Δεν χρειαζόταν να κάνει πολλά περισσότερα, επομένως, για να ρίξει και αυτή με τη σειρά της λάδι στη φωτιά και να πυροδοτήσει τις μεγάλες διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα.

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

Άλλα κείμενα για την Παλαιστίνη:

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025

Από τη ΔΕΘ η νέα αντιλαϊκή επίθεση

Να μην περάσει το αντεργατικό τερατούργημα

Με καταιγίδα προπαγάνδας και ψεμάτων βομβαρδίζει η κυβέρνηση την κοινωνική πλειοψηφία ενόψει των εξαγγελιών Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Στην επιχείρηση αντιστροφής της πραγματικότητας, που εδώ και εβδομάδες έχει ξεκινήσει από εκπροσώπους της κυβέρνησης και τα συστημικά παπαγαλάκια στα ΜΜΕ, δεσπόζουν οι διακηρύξεις για «φοροελαφρύνσεις», «μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση», «αυξήσεις», «μέτρα αξίας 1,5 δισ.», που παρουσιάζονται σαν την «επιστροφή» που δικαιούται ο λαός από τα αποτελέσματα της χρηστής οικονομικής διαχείρισης της κυβέρνησης της ΝΔ.
Στην πραγματικότητα, όλος αυτός ο συρφετός της εξαπάτησης επιδιώκει να συγκαλύψει ότι οι κυβερνητικές «επιτυχίες» και το ματωμένο υπερπλεόνασμα από το οποίο θα προέλθουν τα ψίχουλα των ανακοινώσεων του Μητσοτάκη δεν είναι παρά μια αποκάλυψη για το μέγεθος της ληστείας που έχει συντελεστεί και συντελείται σε βάρος των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων διαμέσου της καπιταλιστικής ακρίβειας, της τεράστιας φοροεπιδρομής και των σαρωτικών περικοπών σε όλα τα πεδία που αφορούν τα κοινωνικά δικαιώματα του λαού και της νεολαίας.
Ακόμα περισσότερο, αυτό που δεν μπορεί να κρυφτεί με τίποτα είναι το ότι κλιμακώνεται σε νέα επίπεδα αγριότητας η επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη και τις λαϊκές μάζες, για τις οποίες το σύστημα της εκμετάλλευσης και της εξάρτησης προετοιμάζει την επέκταση των συνθηκών του εργασιακού και κοινωνικού μεσαίωνα που έχει διαμορφώσει, την περαιτέρω εμπέδωση και εμβάθυνση της βαρβαρότητάς του σε κάθε έκφανση της ζωής τους.
Στην προμετωπίδα του οδοστρωτήρα βρίσκεται το νομοσχέδιο Κεραμέως, που με το 13ωρο, τη «διευθέτηση του χρόνου εργασίας», την κατάργηση της συνεχόμενης άδειας, την απελευθέρωση της εργοδοσίας να προσλαμβάνει και να απολύει όποτε το θελήσει και τις λοιπές αντεργατικές διατάξεις του φέρνει συνθήκες βαριάς εργασιακής σκλαβιάς και προσαρμόζει τους εργαζόμενους στα μέτρα που

Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι φτωχομεσαίοι αγρότες δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από εξεταστικές και προανακριτικές

Το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, ενάμιση μήνα τώρα, από τότε δηλαδή που η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διαβίβασε τη σχετική δικογραφία στη Βουλή, έχει αναδειχτεί σε κεντρικό πολιτικό ζήτημα, που πυροδοτεί πολιτικές εξελίξεις και διεργασίες σε ολόκληρο το πολιτικό φάσμα. Όσον αφορά τη ΝΔ, δεν είναι μόνο οι παραιτήσεις ενός υπουργού (Βορίδης), τριών υφυπουργών (Χατζηβασιλείου, Σταμενίτης, Μπουκώρος), ενός Γενικού Γραμματέα υπουργείου (Στρατάκος) και κάποιων κομματικών στελεχών που στρίμωξαν την κυβέρνηση, αλλά είναι και οι εσωτερικές κόντρες και αντιθέσεις, που φούντωσαν όλο αυτό το διάστημα και μαζί η δελφινολογία που ξαναβγήκε στην επιφάνεια και που όλο και πιο συχνά απασχολεί τα αστικά ΜΜΕ. Αλλά και όσον αφορά την αντιπολίτευση, γύρω από το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ και των εξεταστικών/προανακριτικών, βλέπουμε να δρομολογούνται εξελίξεις και να δοκιμάζονται συγκλίσεις, τακτικές και αντιπολιτευτικά μέτωπα... Και όλα αυτά με κυρίαρχο τον ρόλο των Ευρωπαίων ιμπεριαλιστών, που για άλλη μια φορά «έβαλαν το φυτίλι», σε μια προσπάθεια παρέμβασης και πιέσεων στη ντόπια άρχουσα τάξη και το αστικό πολιτικό προσωπικό. Το σίγουρο είναι ότι το ζήτημα δεν κλείνει με τα 166 ΝΑΙ στο «κουκούλωμα διά της εξεταστικής» που πέρασε η ΝΔ στη Βουλή. Έπεται και συνέχεια και όχι μόνο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ...
Το άλλο σίγουρο είναι ότι αυτός που πληρώνει τα «σπασμένα» είναι ο αγροτόκοσμος. Η αντιαγροτική πολιτική δεν καταλαβαίνει ούτε από εξεταστικές ούτε από προανακριτικές επιτροπές και η