Στα πλαίσια εξοικονόμησης πόρων και… «ορθής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού», κάθε χρόνο, οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης κάθε νομού προτείνουν μεταβολές στις οργανικότητες των σχολείων με κριτήριο τη στενή και ψυχρή αριθμητική δύναμη μαθητών κάθε σχολείου.
Έτσι, για το Δήμο Σοφάδων κατατέθηκε αυτές τις ημέρες η υποβάθμιση του δημοτικού
σχολείου Ανάβρας (από 6/θέσιο σε 2/θέσιο!) και του Κέδρου (από 4/θέσιο σε
μονοθέσιο!), με τους προέδρους των Τ.Κ. να εκφράζουν στο Δημοτικό συμβούλιο
Σοφάδων την αντίθεσή τους και εναντίωσή τους στην πρόταση της Δ/νσης. Οι
υποβαθμίσεις αυτές φυσικά αδιαφορούν για
τις ανάγκες των μαθητών και των
κατοίκων και στόχο έχουν μόνο τη
συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την εξοικονόμησης πόρων. Το Δημοτικό
Σχολείου Κέδρου, με σύνολο 15 μαθητών στελεχώνεται κατά το ήμισυ από μαθητές
που έρχονται με δυσκολία από μικρά και απομακρυσμένα χωριά του Δήμου Σοφάδων,
αφού η ίδιες πολιτικές των προηγούμενων ετών έκλεισαν τα σχολεία τους (Λουτροπηγή, Σμόκοβο, Βαθύλακκος, Αηδονοχώρι, Θραψίμι, Λουτρό).
Η υποβάθμιση ενός σχολείου και
μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ουσιαστικά υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης
εκπαίδευσης των μαθητών. Με έναν δάσκαλο για όλες τις τάξεις και χωρίς
ειδικότητες, αλήθεια για ποιες ίσες ευκαιρίες και μόρφωση μπορούμε να μιλάμε; Είναι
μαθηματικά βέβαιο ότι αυτά τα σχολεία στο άμεσο μέλλον θα κλείσουν, είτε γιατί
οι γονείς θα αναζητήσουν αλλού σχολείο
για τα παιδιά τους (εγκαταλείποντας και οι ίδιοι τα χωριά τους) είτε λόγω της
ερήμωσης των χωριών… δε θα υπάρχουν παιδιά! Μαζί με την ανεργία, τη φτωχοποίηση,
το ξεκλήρισμα της αγροτιάς ήταν και το κλείσιμο χιλιάδων σχολικών μονάδων (κυρίως
από το 2010 και μετά με πρωτεργάτη την κ. Διαμαντοπούλου) που οδήγησε στο
μαρασμό και την εγκατάλειψη των χωριών. Μόνο για τη σχολική χρονιά 2022-2023
στην Καρδίτσα έκλεισαν 15 Νηπιαγωγεία και 7 δημοτικά σχολεία! Όψεις του ίδιου
νομίσματος και της ίδιας αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του
συστήματος που σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες, ουσιαστικά, με βίαιο τρόπο
συσσώρευε φτηνό εργατικό δυναμικό στις μεγαλουπόλεις, ερημώνοντας την ύπαιθρο και δη από τα νιάτα της. Αυτό που
και σήμερα γίνεται με τη νεολαία, τον ανθό της κοινωνίας μας, προς αναζήτηση
επιβίωσης στο εξωτερικό. Την ίδια στιγμή που από τα βοθροκάναλά τους μας βομβαρδίζουν
παρουσιάζοντας τη χώρα μας ως ηγέτιδα δύναμη της 4ης βιομηχανικής επανάστασης,
τα πάντα συρρικνώνονται (βιοτικό επίπεδο, δικαιώματα, κατακτήσεις) για το λαό. Η
υποχρηματοδότηση της παιδείας πάει χέρι- χέρι με την υποχρηματοδότηση και τη
διάλυση της υγείας, με τους μισθούς πείνας,
με τα λιγότερα δικαιώματα, με την παράδοση της χώρας ολόκληρης στους
ιμπεριαλιστές, με τη φασιστικοποίηση και
την καταστολή ως μόνο επιχείρημα για την επιβολή της πολιτικής τους.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι περιφερειακές σχολικές μονάδες θα πρέπει να
στηρίζονται με την πλήρη και έγκαιρη στελέχωσή τους έτσι ώστε να δημιουργείται
ισχυρό κίνητρο για την παραμονή των μαθητών σε αυτές και κατά της μετακίνησής
τους σε σχολικές μονάδες της πόλης, καθώς η μέχρι τώρα εμπειρία από το νομό μας
δείχνει μια όλο και ενισχυόμενη τάση συνωστισμού παιδιών στα σχολεία της πόλης και πλήρης εγκατάλειψης
μαθητών και κάτοικων των χωριών, μόνο που αυτό είναι ζήτημα πάλης και
αναμέτρησης με αυτή την πολιτική και το σύστημα που υπηρετεί. Με μαζικές
διαμαρτυρίες και συγκεντρώσεις, των κάτοικων καθώς και του συλλόγου δασκάλων να
απαιτηθεί η απόσυρση της συγκεκριμένης εισήγησης του Δ/ντή Α/μιας Εκπαίδευσης.
Ν.Φ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου